Specialisten

Rhune Houvenaghel:
Nouria Ouali : Wekt aan de ULB (Université Libre de Bruxelles), faculteit voor Filosofie en Sociale Wetenschappen.

nouria.jpg

Laura Engelen:
Nahima Lanjri: Nahima Lanjri is een christendemocratisch, Belgisch politica met Marokkaanse roots voor CD&V.

nahima%20lanjri.jpg

Laura Maes
Ashburn-Nardo Leslie : Hoogleraar. Ze richt zich in haar onderzoek op stereotypen en vooroordelen en de oorzaken ervan op de intra- en intergroepsprocessen, welzijn en gezondheidszorg.

foto%201%20sadan.jpg

Bodemhausen Galen: Hoogleraar aan het Weinberg College voor kunst en wetenschap. Hij was mede-ontwerper aan het APE-model.

foto%202%20sadan.jpg

Leon Festinger: Sociaalpsycholoog. Hij ontwierp de cognitieve dissonantie en sociale vergelijkingsstheorie.

foto%203%20sadan.jpg

Gawronski Betram: Sociaalpsycholoog en professor psychologie aan de University of Texas at Austin. Hij hiep het APE-model ontwerpen.
sHet APE-model staat voor ‘associatieve en propositionele processen in evaluatie’. Het model gaat over het verschil en de samenhang tussen impliciete attitude en expliciete attitude.

foto%204%20sadan.jpg

Daniel Kahneman: Emeritus-hoogleraar psychologie aan Princeton University en hoogleraar Public Affairs aan de Woodrow Wilson School of Public and International Affairs. Hij introduceert in 'Thinking, fast and slow' de machinerie van ons denken. Twee systemen beïnvloeden de manier waarop we denken en beslissen: systeem 1 is snel, intuïtief en emotioneel, systeem 2 is traag, weloverwogen en logisch-rationeel.

foto%205%20sadan.jpg

Amber Manhaeghe

Geert Hofstede:
Nederlandse organisatiepsycholoog verbonden aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Universiteit Maastricht.

specialist%201.png

Lotty Eldering:
Hoogleraar aan de Universiteit van Leiden. Ze schreef het boek: cultuur en opvoeding. Interculturele pedagogiek vanuit ecologisch perspectief.

specialist%202.png

Cécile Nijsten:
Hoogleraar aan de Hogeschool van Nijmegen. Ook schreef ze het boek "opvoeding in Turkse gezinnen in Nederland."

specialist%203.png

Gonneke Stevens:
Gonneke is Universitair hoofddocent maatschappijwetenschappen: culturele diversiteit & jeugd aan de Universiteit Utrecht

specialist%204.png

John David Sterman:
John is een professor management en deed onderzoek naar de complexe economische systemen.

specialist%205.png

Axelle Maes
Maaike Hajer:
Maaike Hajer studeerde Toegepaste Taalwetenschap en Nederlandse taal- en letterkunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Ze promoveerde in 1996 op het onderwerp 'Leren in een tweede taal. Interactie in een meertalige mavo-klas' aan de Universiteit van Tilburg. Eerder was zij werkzaam voor de Stichting Leerplanontwikkeling (1982-1993) en aan de Universiteit Groningen als post-doc onderzoeker (1999-2001). Sinds 1993 is zij werkzaam bij Hogeschool Utrecht; sinds 2002 als lector. Daarnaast is zij hoogleraar aan de Universiteit Malmö (Zweden).

Yvonne Leenman :
Yvonne Leeman werkte als lerarenopleider, universitair docent en onderzoeker in de onderwijskunde en promoveerde in 1994 op een proefschrift over jongeren, etnische diversiteit en onderwijs. Leeman houdt van praktijkonderzoek in scholen en doet dat het liefst in samenwerking met leraren. Leeman is actief in de professionalisering van leraren gericht op een pedagogische kijk op onderwijs en op de ontwikkeling van de beroepsidentiteit. Zij adviseert leraren, scholen en beleidsinstanties. Zij publiceert (inter)nationaal over onderwijs in de pluriforme samenleving en de professionaliteit van leraren.

Carol Van Nijnatten:
Carol van Nijnatten is ontwikkelingspsycholoog en universitair hoofddocent ‘Sociale studies van de jeugdzorg’ bij Algemene Sociale Wetenschappen van de Universiteit Utrecht. Van 2004-2009 was hij bijzonder hoogleraar maatschappelijk werk aan de Radboud Universiteit. Hij promoveerde in 1986 op het proefschrift ”Moeder Justitia en haar kinderen. De ontwikkeling van het psychojuridisch complex in de kinderbescherming”.

Philip Hermans:
Foto en extra uitleg vind ik niet terug. Al de info die ik weer over hem is al vermeld geweest in het deeltje ‘verneem meer over de auteur’.
Hij interviewde 71 verschillende Marokkaanse ouders in verschillende contexten. Ook heeft hij in 2002 11 follow-up gesprekken. Naast de ouders werden er ook een dertigtal Marokkaanse leerkrachten, maatschappelijke werkers, projectmedewerkers en leden van Marokkaanse verenigingen geïnterviewd

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License